Tässähän on jo alkanut tottua asustelemaan remontin "keskellä". Työpäivät harrastuksineen ovat pitkiä, ja valot asuntooni syttyvät vasta iltahämärissä. Aamuisin portaita alas kulkiessani ehdin havainnoida remontin etenemistä. Maallikon silmiin näyttää, että töitä tehdään ahkerasti - ja hommat etenee. Urakka on aikataulussa. Ensi maanantaina alkaa työt omassa asunnossani.
Hankin astioille ja muulle keittiötavaralle muovisia kannellisia säilytyslaatikoita, joita olen iltahämärissä pakkaillut - ja nostellut olohuoneen ja makkarin ikkunalaudoille. Viikonloppuna vetäisen sitten kelmua ja muovia huonekalujen ja muiden kamojen päälle. Nyt kun olen tavaroita järjestellyt ja osan hävittänyt, niin asuntohan näyttää tilavalta. Yllättävää! Täällähän mahtuu tekemään jopa golfin swingiharjoituksiakin..
Keittiön lisätöitästä ja maalaustöistä en ole saanut urakoitsijalta pyytämääni tarjousta. Toisaalta ymmärsin, että asialla ei ole sinänsä kiire, koska töiden aika tulee vasta myöhemmin keväällä tai kesällä. Toki haluaisin tietää jo mitä työt maksaa ja mikä suunnitelmistani onnistuu. Täytynee soitella perään.
Viikonloppuna sain ihanat kummityttöni kylään ja omakotiasujat pääsivät ihmettelemään urakkaa. Neitien mielestä voisin kyllä ihan hyvin asua asunnossani remontin ajan. Sitä itsekin tässä välillä pohdin - onhan minulla olohuone ja makkari. Mutta se wc.. ei vaan pysty :D Ja aamu-unisena olisi ärsyttävää, kun työmiehet marssisivat aamuseitsemältä kotiini, ja alkaisi kamala jyrryytys ja pölyttäminen - noup!
Asustelen remontin aikana pk-seudulla, ja Pajamäki on työmatkani varrella. Tulee varmasti käytyä kotona usein. Alkaa myös näyttää siltä, että keväälle on niin pajon menoja suunniteltu, että 3 kk kuluu ehkä jopa liiankin lennokkaasti ja nopeasti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.